Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Att skaffa fler barn

Av Kristin - 27 april 2008 20:06

Eftersom jag har alldeles för mycket fritid, och dessutom spenderar alldeles för mycket av min dyrbara pluggtid på nätet så händer det alltförofta att jag fastnar i (onödiga, löjliga) disskussioner på familjeliv. Här verkar Sveriges alla moraltanter när det gäller föräldraskap häcka, men jag har även några av mina närmaste vänner där! (Ni vet vilka ni är, tack för att ni finns!) Tro mig, diskussionerna är väldigt roande många gånger! Därför kommer här en lista på varför vi inte borde skaffa (ja, för barn skaffar man enligt denna sida, barn är inget man får) fler barn. Allt har jar lärt mig efter att ha läst om hur en perfekt förälder är på denna sight! Läses med mycket ironi och mycket humor!


*Jag funderade allvarligt på att kräva planerat kejsarsnitt eftersom den första förlossningen gick käpprätt åt h-vete! I och med detta är jag inte villig att ge mitt barn bästa möjliga start, barnen kan ju enligt vissa (ej vetenskapliga källor) få men för livet av ett kejsarsnitt. Nu har jag dock tänkt om (av helt andra orsaker, även "snittbarn" mår bra större delen av livet), men är fortfarande helt inne på att avsluta med ett snitt om det blir som förra gången.

*Jag ammar om det funkar, men tänker inte lägga ner nån större energi och framförallt inga tårar på att få det att funka om det krånglar lika mycket som sist! Eftersom jag inte ens kan offra ett halvår med smärtande, blödande bröstvårtor för att mitt barn ska få mat och närhet borde jag inte skaffa fler barn!

*Jag tänker ta i princip ALL föräldraledighet denna gång. Jag har inte vett nog att förstå att detta kommer att påverka mitt framtida yrkesliv mycket negativt, och i och med att vår familj väljer att göra på detta sättet bidrar vi till att kvinnor aldrig kommer att bli jämställda männen. Barnet kommer dessutom att få en otroligt dålig relation med sin pappa och vi kommer antagligen att skilja oss innan barnet fyllt 3 år!

*Vi kommer att vaccinera även detta barn, utan att ifrågasätta detta. Vi får helt enkelt skylla oss själva om barnet blir autistiskt. Hur vi kan ta denna risk är obegripligt, för hur många dör egentligen av mässlingen nuför tiden?

*Barnet kommer att ha en egen säng och ingen blir gladare än jag om det visar sig att barnet sover hela natten och kan sova i eget rum. Ju tidigare desto bättre. Att jag vill kunna sova om natten är bara egoistiskt och kommer att leda till ett mycket otryggt barn!

*Farmor/mormor (eller annan lämplig person) kommer att få passa bebisen några timmar så fort de vill om vi märker att det funkar. Detta är ett tecken på att jag är egoistisk, man behöver verkligen inte gå till frissan eller åka och träna när barnet är under 6 månader. Barnet kommer antagligen att få svåra men av att bli omhändertagen av någon annan än mig ett par timmar.

*Får vi ett kolikbarn tror jag inte att jag kommer att tveka en sekund att lämna bort det till någon jag litar på (och som kan tänka sig att ställa upp) för att få sova ostört EN natt!

 
 
Ingen bild

Sandra

28 april 2008 08:59

Ja herregud vilka puckon det finns ...! Ni gör som ni vill o skiter i ersten, ungefär samma som oss - vad vi gör och hur vi gör det med VÅRA barn ska alla andra fullständigt skita i :) Kram

 
Meria

Meria

28 april 2008 13:41

hahahaha... ja vad säger man? folk!

http://mariacarolineeriksson.blogspot.com

 
Ingen bild

Kristin

28 april 2008 19:39

Sandra: exakt, jag uppfostrar mina barn på mitt sätt och så göra andra det de anser är bäst!

Meria: Jag har försökr kommentera i din blogg, men det gick inte för jag var inte medlem... Jag läser den i alla fall, men mycket nöje!!

 
Ingen bild

Rebecka

30 april 2008 11:29

Jadu, det finns folk och det finns FOLK, helst på ställen som FL. Det är ju så man blir mörkrädd av såna där diskussioner.

Kan bara tillägga ett AMEN på det du skrivit :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 30 september 2008 21:24

till winnertaco.blogg.se   Hör av er för lösen (msn, mail eller på annat sätt), om ni inte minns från sist! ...

Av Kristin - 29 september 2008 13:04

Bloggen håller på att flytta tillbaka till blogg.se, det är därför det inte händer så mycket. Håller på med desigenen där, men det går bara halvbra. Snart, snart......

Av Kristin - 17 september 2008 20:37

är jag alldeles för trött och för deppad över en sak som hände igår för att öht orka skriva nått idag, men jag måste ändå berätta att idag har jag och lilleputt varit och hälsat på Sandra och det var typ den trevligaste dagen jag haft på länge!   Vi...

Av Kristin - 14 september 2008 17:46

Efter en något kaotisk förmiddag med en missnöjd bebis, en nedbajsad säng och en dotter som passade på att hälla ypughurt över hela köket medans mamma och pappa gjorde rent i hennes säng så infall det stora lugnet här hemma! Andreas åkte på basket-ma...

Av Kristin - 13 september 2008 07:45

Lilleputten vaknade vid 05:30, och då var även Johanna vaken. Andreas trodde att klockan var typ 7-8 eller nått, så han tog upp Johanna istället för att försöka få henne att somna om. Tidig start idag med andra ord! Men det har varit rätt lugnt, lill...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards