Alla inlägg under juni 2008

Av Kristin - 29 juni 2008 19:30

Jag är verkligen totalt död! Det är jobbigt med helg ;o)


I fredags var Jens och Lina här och grillade och sen såg vi på film till klockan 1 ungefär, så det blev inte mycket sömn den natten...


Igår, lördag, röjde vi i garaget och i källaren hela dagen samt körde iväg ett lass med sopor till tippen. Det börjar ta sig! Snart har vi nästan koll på alla våra grejer, vart allt är och vad vi har. Inte illa!


Idag tog vi med resterande sopor och åkte och lämnade dem och sedan gick vi en sväng på stan. Det var helt lungt på stan, knappt en människa faktiskt! Väldigt skönt! Vi käkade lunch, och mitt i lunchen fick Andreas jour-jobb, så vi åt upp lite snabbt och åkte hem. Sedan blev det inte så mycket mer gjort, Andreas skulle klippa gräset när han kom hem igen, men gräsklipparen vägrade starta, inte ens med lite hjälp från grannen fick han igång den. Den måste nog in på lagning *blä* Gräset är verkligen jättelångt, det ser inte klokt ut!

Av Kristin - 26 juni 2008 14:06

skulle vi få idag, men det var tydligen punka på lastbilen, så det blir inte förrens på måndag. Jag och Johanna åkte till Ikea istället, men jag fattar inte varför jag envisas med att åka dit med henne eftersom hon INTE tycker om det! Fast jag tycker inte att hon borde krånlga och gnälla, det är trots allt till hennes rum vi shoppar ;o)


Orkade dock inte åka och handla mat, någon måtta får det vara, så vi ska äta revbenaspjäll idag även fast det bara är torsdag ;o) Det finns verkligen nästan ingenting hemma, men det är så öken att handla mat så det är inte sant! Jag tror att vi gör det imorrn eftermiddag när Andreas slutat, men å andra sidan, hur smart är det att åka till Maxi en fredagseftermiddag?!

Kan i alla fall meddelan att jag gjorde experimentet med att handla på Willys istället förra månaden, och det blev typ inte en krona mindre i matkostnad än vad vi brukar ha! Visa saker är ju såklart billigare, men andra dyrare. Blöjor tex kostar 18 spänn mer på Willys per paket! Provade deras egna blöjor, men de var ju heeeelt värdelösa! Så inget mer Willys nu, nu blir det Maxi och självscanning igen!

Av Kristin - 25 juni 2008 23:03

så tänker jag skriva en sak till idag. Titta vem som fått komma upp igen, efter en lång tid i en banankartong i källaren!


Imorrn ska det bli gardiner till Johannas rum och en duk till altanbordet!

Av Kristin - 25 juni 2008 21:53

Har bara en sak att skriva idag:


Grattis C och F till lillebror!



Jag är så rörd att jag tror jag måste gråta en skvätt!

Av Kristin - 24 juni 2008 17:58

Jag frågar mig vart sommaren har tagit vägen? Inte speciellt skönt ute idag heller, men vi trotsade vädret och var ute en bra stund på förmiddagen i alla fall. Johanna lekte med vattentunnan, jag rensade lite i landet och tog reda på rabarber.


Vi har sjukt mycket rabarber, och det kommer bara mer hela tiden... Såg även att det blir en del hallon, ganska mycket krusbär och otroligt mycket vinbär! Har bakat rabarberkaka och gjort rabarberkräm och fryst in massor med rabarber.


Andreas jobbar över, det var nått om en rulltrappa som måste bli klar idag... Vet inte riktigt, ärligt talat så lyssnade jag inte så noga ;o) Johanna tittar på Nalle Puh. Hon verkar lite trött, kanske dags att gå och lägga sig snart för henne. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den här kvällen!


Bilder från dagen:

Johanna har hittat vatten, Johanna leker med rabarber, flingor och mjölk är det bästa som finns! Slutligen rabarberkrämen och rabarberkakan!


Av Kristin - 23 juni 2008 17:40

vågar Tigern komma in igen!


 


Johanna gillar verkligen sin nya matta!


 

 

Av Kristin - 21 juni 2008 20:04

Ja, det var ju lite regningt igår på midsommarafton, men inget som direkt störde oss eftersom vi satt under tak hela kvällen. Vi åt här hemma hos mina föräldrar tillsammans med min moster, hennes man, min kusin och hennes man och deras två barn och en pojkvän till deras dotter. Massor med mat blev det...


Sedan var det ju fotboll, men jag satt mest och spelade blip, eftersom fotboll är ungefär det tråkigaste jag vet! Somnade gott när fotbollen äntligen var slut!


Idag har vi varit och hälsat på min kusin och hennes man i deras nya hus. Jättefint kommer det att bli när det blir klart! Måste ju säga att det känna lite orättvist ;o) Dom betalade 600 000 kr för huset, det är nästan lika stort som vårt, men det ligger mitt i stan... Lägg på drygt en miljon så har ni det vi betalade *grrr* Men å andra sidan, jag vill inte bo i Ludvika hur billigt det än är!


Ikväll verkar det vara fotboll igen här, så jag får väl blipa mig igenom kvällen idag också!

Av Kristin - 20 juni 2008 14:18

Johanna tittar på getterna, matar kamelerna med faster, åker tekopparna med pappa och faster och åker bil med faster!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards