Alla inlägg under maj 2008

Av Kristin - 31 maj 2008 20:13

Idag har vi haft besök av mina föräldrar, och de hade köpt en sandlåda till Johanna!



Orakar inte skriva så mycket, här kommer lite bilder!



 


 

Av Kristin - 29 maj 2008 13:08

och jag vet inte vad jag ska tycka... Om jag har rätt i alla mina antaganden och allt mitt svamlande så har det nog gått bra, annars har det gått mindre bra. Jaja, vi får se! Nu orkar jag helt enkelt inte tänka på det mer, nu tänker jag försöka vara lite ledig tills på måndag. Har lite saker kvar att göra, lära mig hur 25 fåglar ser ut och hur de låter bland annat, men det kan jag göra lite då och då, tex ute på altanen! Sitter i skolan nu och fixar lite med de resterande uppgifterna, det är väl lika bra att passa på nu istället för att skjuta på det till helgen!


Det är verkligen jättevarmt ute idag, så det blir nog en till kväll på altanen antar jag. Igår satt vi ute till 21, då började det bli lite kallt men ända fram tills dess var det superskönt!


Hörde på radion imorse när jag åkte hit att vårdstrejken är över nu, så nu kan jag ringa och få en tid hos bm! Jag funderar verkligen över mitt järnvärde eftersom jag är så fruktansvärt trött hela tiden. Skulle vara skönt att få svar på ifall det är det som är felet eller om man ska börja fundera på om det är någonting annat.


Nä, åter till fåglarna och bergarterna nu!

Av Kristin - 28 maj 2008 19:56

och det känns inte alls bra. Verkligen inte. Blä!


Idag har det varit underbart väder! Johanna har varit på utflykt med dagmamman till Hemlingby och kollat på fåren (de har ju liksom bara 10 får på gården hos dagmamman...), grillat korv och åkt med hästen Berta. De åkte 9 och kom hem 15, hon hade inte sovit på hela tiden... Snacka om att hon däckade i bilen på den lilla korta vägen hem!


Jag har mest pluggat, men nu har jag gett upp! Det får gå som det går, jag är evinnerligt trött på skolan nu. Blev helt less när det strulade förra veckan, nu vill jag bara ha sommarlov. Klarar jag inte skiten nu så har jag ett år på mig att göra omtentan ;o)

Av Kristin - 27 maj 2008 16:58

Har muttrat i flera dagar nu över att barnomsorgsräkningen aldrig kommer, den kommer jämt typ tre dagar innan den ska betalas eller nått sånt. Idag loggade jag in på banken och såg att det stod "Det finns inkomna fakturor" med liten text i ett hörn. Ehhh.. hjälp, tänkte jag... Klickade, och insåg att det var den räkningen! Jag anmälde mig ju för e-faktura förra månaden! Jättesmidigt var det, fler företag borde absolut ha det!


Jag börjar få riktig panik över kemi-tentan på torsdag. Fattar inte hur jag ska hinna lära mig allt som är kvar, och repetera kommer jag inte alls att hinna! Blir så less på att det skulle köra ihop sig just nu! Det har gått bra hela terminen och så skiter det sig de sista två veckorna... Sååååå typiskt!

Av Kristin - 26 maj 2008 14:30

Imorse var det underbart väder! Efter att vi käkat frukost, damsugit och gjort oss i ordning tog vi vagnen och Jaxon och gick upp i skogen. Det var jättevarmt och jag insåg på en gång att lite vatten inte hade varit helt fel att ha med sig... Johanna och Jaxon utforskade kalhygget och jag njöt mest av solen. En lite prommenad på en stig hann vi med också innan det var dags att gå hem och äta lunch.


När vi käkat var Johanna helt slut, hon somnade vid 13-tiden och sover fortfarande! Hon brukar sova max en timme i vagnen, nu har hon sovit 1 ½. Skönt!


Solen verkar dock vara påväg bort (eller ja, molnen verkar vara påväg hit...), så jag tror att eftermiddagen blir inomhus. Ska baka bröd har jag tänkt mig, och sen efter att vi ätit middag är det bara att ta tag i kemin igen!

Av Kristin - 25 maj 2008 10:39

Idag måste jag ta igen allt plugg jag missade förra veckan när Johanna var sjuk. SKa bli skittrist faktiskt! Hade betydligt hellre sett att tapetseringen i hallen blev klar, eller att altanen blev färdigstädad, men vad ska man göra...


Igår kväll var Jens och Lina här. Vi grillade och såg på ESC. Maten blev halvbra, vi hade köpt flintastek på Lidl och det var väl halvlyckat kanske. Jag forstätter att hävda bestämt att man får vad man betalar för och med tanke på vad man betalar på Lidl så kan ni ju räkna ut resten själva ;o) ESC var också rätt trist, vinnarlåten var inte alls bra enligt mig. Jag har även ett förslag: Vi delar upp Svergie, Norge och Danmark i 5 länder var och ger varandra 12:or, så vinner vi med! Jag tycker faktistk att Sverige verkligen var bland de bästa, men jag visste redan innan att vi inte skulle komma så högt eftersom det vimlar av länder runt balkan och alla röstar på varandra! 

Av Kristin - 23 maj 2008 07:56

Idag gick vi faktiskt upp redan kl 7 när Andreas åker till jobbet! Vi brukar alltid ligga kvar en stund och se på Nyhetsmorgon och Playhouse Disney, men idag gick vi upp! Inte för att vi fått mycket gjort, men uppe är vi i alla fall!


Vi ska åka till Willys och handla snart, jag tänkte att vi skulle testa att handla där en månad och se om det blir nån skillnad mot ica. Jag är öht mycket skeptisk till deras varor, inget som riktigt faller mig i smaken. Men, men... vi får väl se!


Jag mår skit, ont i halsen, ont i huvudet och feber. Det kletar i BÅDA Johannas ögon nu dessutom. Jag har tenta på fredag. Jippie.

Av Kristin - 21 maj 2008 07:43

Sov dåligt inatt, somnade sent och vaknade flera gånger. Sedan vaknade Johanna 06:10, och eftersom vi ändå skulle upp vid 6:40 så klev jag upp på en gång. Skönt att slippa stressa imorse, men jag är i alla fall hur trött som helst. Sov väl kanske 3-4 timmar, eller nått sånt!


Plugg hela dagen idag, har tenta nästa torsdag. Det känns ok, men man vet ju aldrig... Ska verkligen bli skönt med sommar och ledigt nu snart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards