Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Kristin - 12 juni 2008 21:10

Idag på morgonen var jag äntligen till bm. Har inte fått gå dit pga strejken, men idag var det alltså dags. Var rätt nervös för att det inte skulle funka alls att ha Johanna med, men som tur var följde även Andreas med så att han kunde gå ut med henne om det absolut inte skulle funka. Det gick dock över förväntan! Allt såg bra ut! Blodtryck 130/60 (tror jag...) hjärtljud 152 slag/minut och vikten +10 kg sedan inskrivning. Fasade för att jag skulle ha gått upp mycket mer redan, så jag är rätt "nöjd" om man nu kan vara det med 10 kilos viktuppgång ;o)


Egentligen skulle vi vara på stan kl 14 och Maria som tar studenten idag, men Johanna verkade helt off när vi kom hem, och tillslut bara la hon sig på soffan! Inte alls likt henne, det går i 180 dagarna i ända. Tog upp henne och insåg att hon var glödhet. Tog tempen och hon hade 38,7 (hennes normaltemp är ca 36,8). Eftersom hon fick MPR-vaccin för 1 ½ vecka sedan räknar jag iskallt med att det är det hon reagerar på. Ringde i alla fall och sa att vi inte kommer ner på stan. Hon fick alvedon och sov tre timmar, jag sov 2 av dessa. Sedan var hon rätt pigg igen, så vi åkte i alla fall hem till Maria och grattade henne och åt världens läckraste buffé!


Nu väntar jag på att Andreas ska komma hem med pizza, så himlans mättande var inte buffén, och vi oooorkar inte laga mat! Vi har trots allt varit otroligt duktiga med att laga mat sedan vi flyttade hit. Känns nästan onödigt att åka ända till Åby för att köpa pizza, men ibland så...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards