Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Så effektiv!

Av Kristin - 9 juni 2008 14:20

Japp, idag har jag skängt ihop en fältstudierapport och en till inlämningsuppgift! Klart! Så himlans skönt! Nu har jag bara en enda liten grej kvar och den fixar jag imorrn. Sedan tar både jag och Johanna sommarlov! Dagmamman sa idag att hon börjar jobba igen den 19/8, så det blir tidigast då Johanna kommer att börja igen. Det beror lite på när Andreas ska ha semester också, någon gång i augusti, men han har inte riktigt bestämt när än.


Dagmamman tyckte att Johanna skulle gå några veckor innan bebisen kommer, så att hon inte glömmer bort helt. Vi får se hur vi gör! Känner inger direkt behov av att hon ska vara där när jag ändå är hemma, men några timmar i veckan kan hon ju gå. Tydligen har man rätt till heltid ända fram till en månad efter att syskonet fötts, men det tvivlar jag på att hon kommer att gå! Skulle vara om jag blir snittad igen och mår pyton efteråt denna gången eller nått sånt. Sålänge Andreas är hemma ska hon i alla fall vara hemma. Har faktiskt inte rikitgt bestämt hur vi ska gör sen heller, det bästa vore om man bara kunde gå till öpnna förskolan och leka av sig nån gång i veckan och så kan hon vara hemma med oss istället för att vara hos dagmamman. Jag tror dock att det mest är yngre barn där, och här i byn finns inga barn att leka med på dagarna eftersom Julia och Amanda skulle börja på dagis eller hos dagmamma till hösten. Jaja, vi får se!


Nu försöker jag lista ut vad vi ska äta till middag, hade tänkt köttfärssås men insåg nu att det finns ingen köttfärs. Orkar verkligen inte åka och handla, så jag får vackert komma på nått annat!

 
 
Ingen bild

Rebecka

11 juni 2008 10:57

Lyllos er som kan vara hemma hela sommaren! Själv lär jag plugga, tänkte först ta FP över sommaren men insåg att jag visst bränt alla de dagarna :( Så nu blir det ingen mer skola för dig på ett bra tag va? När var du beräknad nu igen?

 
Ingen bild

Kristin

11 juni 2008 18:41

Vi har massor av dagar kvar eftersom Andreas var hemma 6 månader med arbetsbefriad uppsägningstid. Så nu tänker jag fasen inte snåla mer, 7 dagar i veckan hela sommaren blir det!

Bf är 2/9, men eftersom Johanna var 18 dagar sen så räknar jag iskallt med runt den 20:e! Jag börjar skolan igen i augusti -09. Har sökt en kurs på distans under nästa läsår bara för att den verkade kul, men vi får se hur jag gör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 30 september 2008 21:24

till winnertaco.blogg.se   Hör av er för lösen (msn, mail eller på annat sätt), om ni inte minns från sist! ...

Av Kristin - 29 september 2008 13:04

Bloggen håller på att flytta tillbaka till blogg.se, det är därför det inte händer så mycket. Håller på med desigenen där, men det går bara halvbra. Snart, snart......

Av Kristin - 17 september 2008 20:37

är jag alldeles för trött och för deppad över en sak som hände igår för att öht orka skriva nått idag, men jag måste ändå berätta att idag har jag och lilleputt varit och hälsat på Sandra och det var typ den trevligaste dagen jag haft på länge!   Vi...

Av Kristin - 14 september 2008 17:46

Efter en något kaotisk förmiddag med en missnöjd bebis, en nedbajsad säng och en dotter som passade på att hälla ypughurt över hela köket medans mamma och pappa gjorde rent i hennes säng så infall det stora lugnet här hemma! Andreas åkte på basket-ma...

Av Kristin - 13 september 2008 07:45

Lilleputten vaknade vid 05:30, och då var även Johanna vaken. Andreas trodde att klockan var typ 7-8 eller nått, så han tog upp Johanna istället för att försöka få henne att somna om. Tidig start idag med andra ord! Men det har varit rätt lugnt, lill...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards